CHEAPEST SHOPPING VILLAGE

Saturday, June 12, 2010

Tah apa yg penat-letih tah...

Memandangkan anak2 saya berCUTI SEKOLAH (sbb kalau hari sekolah, jgn harap mak depa ni nak bg depa ponteng... Hehehe), saya bawa Alya n Aisya ke USM.
Kebetulan Angah & Achik masih bersama saya di sini, saya mengambil peluang utk menggunakan keringat mereka utk sama2 'mengasuh' anak2 saya kat USM...

Pagi2, saya goreng nugget siap2 - habuan bfast dalam keta sbb perjalanan Kulim-USM Transkrian dlm 40-45 minit (standard masa kalau saya yg drive... kalau Achik drive, cepat skit).
Around 9.30AM, kami ber5 bertolak ke USM...
Destinasi pertama: drop Achik kat School Kimia... Achik nak jumpa Supervisor dia...
Pastu ke School Bahan; saya nak masuk workshop - nak bakar samples....
Tinggal la Angah & anak2 saya kt perkarangan workshop... Saya xbagi depa masuk kali ni sbb ada beberapa group of students tgh wat kja depa... Tapi, masih bleh nmpk depa dok main kat kawasan lapang luar workshop...
Pakat2 main belon, tah berapa biji dah meletup...
Pastu main anak patung kertas lak yg beli kat MPH haritu...
Lari sana, lari sini... Berpeluh-peluh...
Mengadu lapar & dahaga la plak...

Saya habiskan kerja secepat mungkin, then bawa depa ke Cafe...
Kat situ ada kipas, makanan pun ada, toilet pun dekat... KOOP pun dekat...
Sat2 nak pi bli... Haih, dok senyap2 bleh!!!!
Utk mengelakkan depa mengganggu org lain, saya ON laptop - pakat2 main game...
Fuh!!! Lega...
Baru dok dendiam....
Angah layan Laptop Achik, Alya & Aisya layan laptop saya & saya layan netbook je...

Mood 'Chinese New Year' tp depa panggil Cheongsam ni baju NOBODY...

Kami tunggu Achik kat Cafe sampai pkul 12.30 lebih kurang...
Pastu apa lagi, kami semua pi pekena Laksa & CENDOL paling sedap kat Parit Buntar...
Terangkat!!!! Saya suka cendol dia... Laksa tu OK la...


Lepas makan2, singgah ECONSAVE jap - beli daging sbb ptgnya nak buat mee rebus...
Budak2 ni best je, siap nak ikut lagi mama mai USM...
Ampun anak2, kalau mama sorang mmg xbawa la hampa...
Saya, angah & achik tak larat nak bawa lagi sbb kami semua penat...
Tah apa yg penat & letih tah...

3 comments:

wieyna said...

maaf la ye kna tunggu acik lama gila kat cafe tuh..nih suma salah tempat printing xbukak..ehehehe..jom2 p pekena cendol!!i pulak yg teghingin malam2 buta nih..u xdk sapa nk p mkn ngan i..huhuhuhu..siyes ka mak dia xbg ponteng skolah??tipu2..slalu2..ehehehe...

iEtaFAkyR@ said...

sedap! jeles aku tgk hg makan2... aku masih pantang ais n laksa. lamanya nak tunggu july. tp kalo ais tu sikit2 jugak la, kang anak aku batuk bila BF. tp ayaq ais tk sedap pun *ayat pujuk diri nih* ahahhahaaa

Mimi Sharif said...

wieyna:
tiba2 i pun tringin makan cendol lagi...
mak depa bg ponteng bila mak depa ada agenda jer...
ex: balik alor staq, homework depa xabih sbb semlm mak depa lupa tgk... hehehehehe

ieta:
antara penyumbang kepada hasil penternakan badan aku... hehehe... ayaq ais sedap, tambah hangat2 la nih... (ayat setan nak perangat hang)

Weight Loss Progress