CHEAPEST SHOPPING VILLAGE

Thursday, April 9, 2009

Today is my birthday....

Nak bercerita sikit....
Birthday yang paling 'touching'....
Hehehe.... Bleh gitu....
Camni kisahnya....

Walaupun hari jadi saya adalah pada hari ini - 9 April; tetapi saya terpaksa bercuti semalam (8 April) memandangkan harini ada keja skit kt opis & tak dapat la nak bercuti...

Tujuan UTAMA bercuti adalah untuk meraikan birthday saya bersama my hubby.........

Berjalan-jalan kat shopping complex tu, survey hadiah dia, dia bawa saya beli baju2 sukan untuk saya... Kononnya birthday gift.. Masuk ADIDAS & NIKE punya butik, lastly dia beli baju sukan saya di butik NIKE...sbb kat butik tu ada buat clearance sale... dapat less 50% & 30%...

Memandangkan dah beli baju2 sukan tu, my hubby dah 'cut' permintaan saya - ESTEE LAUDER COMPACT POWDER.... Katanya dah dpt baju, dah la... bedak xpayah...

Cis, sedihnya.... Hadiah saya diCATU... Bukan dia xmampu.... Sedih! Sedih!....

Pastu, saya bersama hubby makan2 berdua di Secret Recipe....
Lepas makan hubby saya tapau Sugar Free Moist Cake sebijik utk makan di rumah mertua saya nanti.... (diet katakan.... terpaksa sugar free...konon....)
Boleh plak my hubby minta 'tong-tong' (share) pembayaran bil di Secret Recipe... Oklah, saya pun share.... Tp terasa gak.. kata nak celebrate birthday saya, kenapa kena bayaq gak... belanja la.... bukan org lain, bini dia gak.....

Lepas amik birthday gift dia (dia punya gift mahal oooooooooooo); terus dia ajak saya balik...

Tak bestnya dating... wayang pun xsempat tgk... bukan senang dapat keluar ber2 jer... Anak2 tinggal umah my MIL....

Balik tu hati saya berputik bunga2 sedih....... Tp tak la saya memberontak...
Cuma sedih dlm hati... Sorang2 jer..... Tak bestnya birthday gift... Hubby saya kata, padan la sbb saya xberjaya dalam perjanjian tu (turun to 50kg), jadi perjanjian saya terbatal...
(perjanjian tersebut adalah seperti berikut:
1- saya perlu turun berat badan sehingga 50kg utk menukarkan pakaian2 dalam almari dgn baju2 yg branded yg mana total pembelian adalah sama harga dengan hadiah dia
2- perjanjian with my hubby, dia kena turunkan berat to 85kg -dapat jam tangan TAG HEUER-tp lastly dia nak LCD TV lak....)

Pi keja harini pun dalam mood yang kurang gembira... tp xder la dok marah2; dok bergelak ketawa mcm biasa gak.... Cuma, saya tidak membalas SMS - birthday wishes dari sapa2 pun... Tah, not in a mood to celebrate la...

Sedihnya, dapat hubby yg berkira & kedekut...

Balik keja pun dalam keadaan agak moody... sedih.....

Saya terus ke bilik kain baju yg berlonggok yg xberlipat tu, cari t-shirt & seluar, tarik vakum & bersihkan umah... kira xmasuk bilik kami langsung....
Anak2 dah pi mengaji... Saya tinggal ber2 je dengan my hubby....

Lama gak la mem'vakum' kat hall tu... Tetiba my hubby kata, tolong salin cadar dalam bilik kita sat, rasa macam susu aisya tumpah...

Masuk jer bilik, atas katil ada a bouquet of flowers...
Dah merambu air mata...

Bila angkat bunga tu, kat belakang dia ada beg POH KONG....


Air mata bertambah laju....


INGATKAN TAK SAYANG BINI......



Dia kata saja jer dia buat camtu semalam....
Actually dia dah booking hadiah saya ni since last week....
TQ... TQ....
Seumur idup, ni la hadiah birthday yg paling mahal saya pernah dapat....

Saya mmg ada seutas je rantai...
Seutas rantai emas putih yg punya la halus-boleh dikatakan setebal benang kait mama jer, pemberian my hubby masa kami mula2 kawin dulu...
Masa tu masing2 xberduit, al-maklum la, baru mula berkeluarga...

9 comments:

wieyna said...

amoih2.....sakan2!!!!!!!!!!tekejut i bc entry u..ehehehehehe...

wieyna said...

rantai tuh mn???tunjuk le gambar..
ehehehe...nk tgk....ehehehe

wieyna said...

happy birthday my dearest sis..sory wish lambat..smlm tdoq awai...bgn2 trus msg u..awai la tuh kol 9 kan i bgn..ehehehe

Mimi Sharif said...

Kalau u nak tgk, kena la mai umah I....
hehehehe...
tak nak la tunjuk.... Segan lak....
tunjuk kotak dah ler....
hehehehe

aramis2177 said...

woh....mcm saspen lak baca memula tuh! br nak kata mmg hadiah itu tidak sepadan ngan harga LCD tv tuh...hehehhee.....ghupa2nya ada udang sebalik bunga!hehehhee....aisey, kasi tunjuk laaa sket!saspen gak nak tgk! ( apa yg saspen pun xtau! ) hahahaa....
anyway..hepi befday to u!Moga pjg umuq, murah rezeki , happy always.....

Diamilikku said...

mimi..pandai gak cik abg buat surprise ehhh...
hehehehhe....tu lah pompuan cepat sangat terasa hati..cepat sangat merajuk..
padahal...hahahhahahahaha...sapa tak sayang bini oiiii

Mimi Sharif said...

Kak Yana,
TQ.... TQ....
Hehehe....
Segan nak tempek gambaq....

Mimi Sharif said...

Sone,
tu la...
Nasib baik xbebai lebih2...
Kalau tak, dpt baju sukan tu je la....
hehehehe

-HeLiNa- said...

hehehe.... syokknyaa dia !!!

Weight Loss Progress