CHEAPEST SHOPPING VILLAGE

Sunday, January 17, 2010

Berdating smpai ke Thailand....aka Sempadan Siam

Setelah selesainya majlis pertunangan, dalam pukul 5 ptg gitu, my hubby n I xtau nak pi mana...
Nak pi shopping complex, baru je pi Gurney Plaza hari Khamis lepas...
My hubby tanya saya, nak rasa dak tomyam Siam?
Eleh, sama je la dgn restoran2 Tomyam kat cni... Apa bezanya??? Pada pendapat saya ler...
Ala... Lain la Yang... Jom la.... Beriya-iya ajak saya pi...
OK la, OK... Tp budak2 kna tinggal kt umah parents sy kt Alor Star sbb depa xder pasport... Nk buat border pass pun dh lewat dah....

Makanya, kami ber2 berdating di Thailand... Ni la pengalaman sy ke sna... Kalau setakat Bkt Kayu Hitam atau Padang Besaq, sy pernah la pi... Ni smpai ke sebelah sna, ketaq jugak.....


Jakun sungguh aku... Kat cni pun nk bergambar... Ni 1st time smpai cni...


Kami ber2 berjalan kaki jer melepasi Kastam n Imigresen di Malaysia n Thailand... Sbb tu sempat bergambaq di sempadan Kedah-Thailand....

Sampai je kat sna, tempat yg ditujui adalah gerai2 n kedai2 dekat situ... Excited la kejap belek sana, belek cni especially byk sungguh brgan tiruan favorite anak2 sy-karektor Barbie n Disney's Princess... Apalagi, sy bli sorang sepasang baju tidur Snow White, sandal Barbie sorg sepasang, baju Hello Kitty utk depa gak.... Then, kami pi cari restoran muslim yg menyediakan makanan Siam...

Mmg lain la rasa tomyam Siam ni... Tp sy xsuka sgt sbb kuah dia mcm pekat skit... Sy masih menyukai rasa tomyam Siam kt Malaysia nih...

Malam menjelma, kami meneruskan aktiviti menjelajah ke kedai2 yg lain lak... Dalam perjalanan tu, ada sekoq gajah skit punya besaq da... ingatkan boleh naik, teringin gak sy nk naik.. Rupanya gajah ni disediakan utk bergambaq or kalau nk bg gajah ni makan, beli la tebu n suap jer gajah nih... Sy takut nk suap si gajah... My hubby jer yg sanggup suapkan gajah nih...


Gambaq semasa gajah ni makan xsempat captured... Cepat sungguh dia melantak...


Saya sempat bergambaq bersama gajah... Sekali lagi sy JAKUN... Hehehehe...

Terus ke kedai yg menjual jersi... Kedai pertama, membuatkan sy sakit hati... Sedang sy melihat jersi versi pompuan adidas 'jelup' (yg ada cutting pompuan), makcik tu dgn berlagaknya berkata... Yg ni U xpadan sbb saiz kecik, U gemuk amik jersi lelaki la, size M...
ewah2... mentang2 la kita ni montel, xkan xbleh belek baju kecik2 kot... Niat nk bli to my youngest sister, terus xjadi beli sbb sakit hati!!!!
Hasilnya, xbli pun... Bli buah2an, beras pulut, gajus n kacang cerdik jer kt area tu....

6 comments:

wieyna said...

kuang ajaq punya makcik..kalo dak..dapat i baju adidas selai...ciiisss!!!eehehheheh

Unknown said...

bestnya mimi..

iEtaFAkyR@ said...

wah! kalo aku pi pun aku jakun gak wei! kita ni anma ja org utara kan mimi...jiran sebelah pun tk sampai2 lagi...wei, pa dia makcik juai jersi tu, kurang hasam toi...tibai skit wei...hihiihhi...abaikan ja dia mimi. hg tetap comeiii! muahhhsss

Mimi Sharif said...

wieyna:
next time, insya allah... xder rezeki u la tu...

mia-ina:
sekali sekala berjalan-jalan... hehehehe

ieta:
sungguh... xpernah jejak sana pun walaupun dh 30thn kt Kedah tu kan...

Diamilikku said...

wah....aku je yang selalu pi...hehehhehe...btw mimie...awal februari nih aku ke kulim lagi..perasmian opis baru aku di KHTP business centre..jauh dak ngan tempat hang

Mimi Sharif said...

Sone...
Insya-Allah, I'll try to make myself free... lama xjumpa hang... dekat gak dgn opis aku... tp lani aku xmasuk opis dh... dh masuk USM - belajaq balik....

Weight Loss Progress