CHEAPEST SHOPPING VILLAGE

Thursday, January 21, 2010

Cubaan pertama menulis JAWI


Petang tadi, saya menunggu Alya n Aisya habis mengaji kat surau... Surau n umah sy hanya selang 3 buah n 1 taman permainan shj... Kira dekat jer....

Alya n Aisya abih mengaji lebih kurang pkul 6.30ptg... Tapi tiap2 hari, 6.15ptg sy dh terpacak kat sini... Kadang2 depa ni keluar awal, risau gak... Walaupun dekat jer, mcm2 bleh berlaku.... Biarlah kita penat menunggu, janji anak2 selamat di depan mata....


Harini sy tertanya-tanya: Knapa depa ni dgn excited-nya berlari ke arah saya????

Rupa2nya, masing2 nak tunjuk harini depa tulis jawi... Uih... Excited sungguh smpai tak sempat tunjuk kt umah.... Surau kat cni, ajar KAFA sekali... Walaupun anak2 sy masih muda, ustazah suruh anak2 sy stay jugak semasa kakak2 n abang2 yg lain belajar KAFA selepas Alya n Aisya selesai membaca QIRAATI.... Boleh belajar solat, doa, hafal ayat2 lazim sekali... Aisya adalah pelajar termuda kat cni.....
(awat la ayat aku malam ni tunggang-langgang??? gamaknya ngantuk la nih... tp study xabih lg - esok jumpa SV lak...)


Ni tulisan Alya... Saya boleh baca perkataan pertama jer - Tajwid....


Perkataan lain: rabu, mati, sukun - yg lain tak dpt dibaca n dikesan....

Si Aisya lagi la... Kakaknya mengadu, Adik ni tulis date n day dari mula sampai org nak balik - tak habis2 lg....


Alya mengadu kat ustazah dia, dia tak paham apa yang dia tulis.... Ustazah kata xpa, kita belajar tulis2 dulu.... Nanti Alya dah masuk sekolah, Ustazah ajar semula... Tak kesah la anak2, janji korang enjoy!!!!

9 comments:

iEtaFAkyR@ said...

ala comelll! best la dh besaq n dh rajin sgt...aku suka budak2 dh besaq, tp satgi aku reyau bila tingat depa masa baby2! owhh...emosi tk terkawal betul nih!!

Mimi Sharif said...

ieta:
woi... tido woi...
aku pun dh rindu waktu2 depa kecik2 dulu... tahun dpn Alya masuk darjah 1... sat sj dpa dh besaq...

aramis2177 said...

pandai laa tuh tulih...ok laa tuh mimi!depa pun kecik lg...dh boley tulih lagu tuh kira ok laa.....jadi laa....lama2 pandai laaa tulih...

Diamilikku said...

syok kan mimi...aku duk tunggu masa jugak ni nak hantaq alesha....huhuhu...sekejap je anak dara aku dah nak masuk dua tahun....

iEtaFAkyR@ said...

mimi : hg wat assignment ka tgh2 mlm semlm nih...hik hik hik...aku pun wat assignment gak, titlenya sila update blog!

d u r a said...

hadoii comeinya pandai tulih jawi..

Unknown said...

good apabila anak2x didedahkan pembelajaran sbegini dr awal

Mimi Sharif said...

Kak na:
Boleh la cara depa... Mak dia nak ajaq tulih jawi pun, tulisan jawi xcantik....

Sone:
Saatnya akan tiba... Jarak umur Aleesya n Aisy lebih kurang anak2 aku je, lg best bleh tengok boy vs girl punya activities...

Ieta:
aku pun lebih kurang hang la... study xseberapa, merayap blog, update blog -hat tu yg lama...

Dura:
Congrats... Aku simpan paper tu...

Mia-Ina:
Itu jer yg termampu... kalau lebih2, takut budak2 cepat jemu...

wieyna said...

waaahh..hebat gila depa tulis...i kagummmm..hehehehe

Weight Loss Progress