CHEAPEST SHOPPING VILLAGE

Monday, June 8, 2009

Menu Diet as 8 June 2009

Seperti yang telah dijanjikan kepada diri sendiri, saya memulakan program diet saya harini.... Kiraan kalori bermula sebaik sahaja saya mencelik mata.... hahahah



  • Around 9.30 AM, saya bancuh 2 scoops EnerPro-choc flavor mix with 250ml air sejuk (saya tambah Nescafe 3 in 1 konon2 nk bg rasa cappucino.... hehehe).... Kira EnerPro ni ala2 Herbalife F1.... Saya beli benda ni kat Guardian jer........
  • Amat mengenyangkan.... Kat botol tu tertulis 75 kcal... Tambah dgn nescafe tu 89 kcal = 164 kcal (lebih kurang la)... Alamak, tak nak la cmpur dgn nescafe.... terus tambah lak kalorinya....

  • Ala2 malas nak makan kononnya, buat kat anak2 NASI GORENG CINA.... Jadi, sambil menyuap depa ni, mak dia pun suap gak mulut sndri.... tapi 2 camca jer.... agak2 la labih kurang 50 kcal..... around 11 am la.....

  • Pastu, mula la lapar kan.... dah dekat pukul 2.... kukus mini pau.... sedar tak sedar melantak smpai 4 biji mini pau (saiz mininya telah mengaburi diriku....). Lebih kurang 4 biji = 264 kcal....

  • My MIL call.... katanya buat laksa..... Memang favorite ni.... Melantak 1 pinggan lebih kurang 436 kcal....

  • Tadi, around 9.30 PM pekena sandwich sardin - 2 set.... Lebih kurang 140 kcal....
  • 1 cawan Nescafe 3 in 1: 89 kcal.....

Supplement yg sy amik utk enhance penurunan berat badan ni:

  1. Phyto Fiber: 1 sachet per day..... Baru mula semula malam ni.... Lama gak tinggalkan benda ni....Sebab jemu..... Hehehe.... Memandangkan berat dah naik, mula balik da..........

  2. Apple Cider with Honey: Beli kat farmasi, 1 tablespoon dilute dgn 1 liter air.... Per day, utk kurus, saya perlu minum 3 liter air kosong.... Tapi hari ni baru minum 1 .5 liter.... Kuang.... Kuang... Kuang.... Terpaksa la sebelum tido ni minum lagi 1.5 liter.....

MAKA, DENGAN INI DIMAKLUMKAN BAHAWA CALORIES INTAKE SAYA PADA HARI INI ADALAH: 1143 KCAL.....

Ok la tu....

Workout harini: lari atas treadmill dalam 10minit jer sbb banyak gangguan.... bila nak mula exercise, mula la anak minta susu la, org minta derma la, anak2 bergaduh la... So, disimpulkan di sini quality time bersama threadmill hanyalah 10minit aje walaupun berada 20minit di atas mesin tu.... Heheheh.... (alasan.....)

1 comment:

-HeLiNa- said...

terlioq tgk laksa....

Weight Loss Progress