CHEAPEST SHOPPING VILLAGE

Sunday, June 14, 2009

Sesi penimbangan

Maka, hari ini adalah hari penimbangan setelah 7 hari berdiet....

Memandangkan diet saya tak konsisten, saya hanya berjaya menurunkan berat sebanyak 1 kg sahaja....
Tapi saya berpuas hati gak la, dari tak turun langsung kan....
Tu tak work-out langsung, agaknya kalau exercise skit, boleh turun lagi kot... Hehehehe....Perasan jer....

Peratus penurunan berat badan pada minggu ini adalah: 1.66%

Setelah dikaji, antara kesalahan saya adalah tak maintain jumlah kalori yang betul utk sehari...
Setelah dihitung BMR (bukan BMI yer-sila refer blog Helina utk keterangan lanjut), weight to loose per week, etc.... saya perlu mengambil 1100 kcal sahaja dalam sehari....

Hehehe.... AKU MASIH LUPA DIRI, hahahah....
Jadi, minggu ini saya berazam utk maintain 1100 kcal per day!!!!

Saja nak compare dgn BMR counter yg saya dapat dari internet. Ni dia punya comment:
Your BMR is 1366 kcal/day.
The total number of calories you need in order to maintain your current weight is 1639 kcal/day.
To lose 1 pound/week means that you have to consume 1139 kcal/day.

Untuk menjadikan BMI saya pada index 20, saya terpaksa menurunkan berat badan kepada 47 kg (normal). Buat masa sekarang, saya dalam kategori overweight dgn index BMI: 25.6

No comments:

Weight Loss Progress